19/09/2011

A hairy situation

Thursday my best friend, Sun, cut her hair yet again.
Only this time not particularly shorter. She is actually trying to save this time. And now she does it with a hairdresser so that whenever she gets the urge to change, the hairdresser can change it without cutting. AND she is now getting back her naturally beautiful brown colour. Hope she'll make it. She has been through changes in hairstyle for every year we've been friends. I don't feel like posting old photos of her without her consent, so I drew it in paint:


Ever since she got short hair she's hated it and wanted it to grow out. But she's mostly got patience like a puppy. None. Therefore it has stayed short. Cut by her own hands, preferably with a kitchen scissor. But she did experiment with bangs and shades of red and shades of purple, with black hair in between, because black is easier to maintain. But now! It is brown yet again. It'll take a few more sessions before it is natural, but I think it is nice already. And she seems happy for now too, so everything good so far.

She did show a tendency to experiment with hair early though. Her hair in 2007 was not exactly supposed to look that way:








Never shall I cut my hair short. A hairdresser cut it shoulder length a couple of years ago and I cried and I cried and I cried when I got home. Never ever EVER!





4 comments:

  1. Fin blogg du har!:) Snublet over den, da jeg leste en kommentar du hadde skrevet hos Florenthyna, og beit meg merke i noe utrolig bra du skreiv der..;

    ReplyDelete
  2. Ehm, ja nå greide jeg å sende avgårde før kommentaren var ferdig her, men anyways...Det du skreiv;

    "Mamma sa alltid til meg: Det finnes tre typer sannheter. Din sannhet, min sannhet, og den virkelige sannheten ingen kan oppfatte."

    Digga det! Utrolig sterkt og bra uttrykk. Mammaen din høres ut som en klok og reflektert dame.:)

    Nattinatti!:)

    ReplyDelete
  3. Cindy:
    Takker så meget :)

    Jeg er så heldig at jeg har vokst opp i en familie full av kloke og reflekterte mennesker som har full toleranse for andre mennesker og deres oppfatning av verden. Av dem har jeg lært utrolig mye, og det selv om mine foreldre ikke er så mye eldre enn meg selv :) Har igrunn en stund nå vurdert å lage et innlegg om det. Hadde et innlegg om "virkeligheten" på min forrige blogg som jeg også tenkte jeg skulle oversette til engelsk og spy det ut her x)

    ReplyDelete
  4. Ja, det hadde vært interessant å lese!:) Har selv vokst opp i en kjernefamilie med to "unge" foreldre med både mye livserfaring, og sosial intelligens, derav også en ganske høy toleranse for andre mennesker og deres oppfatning av verden, som du sier.:) I can definetly relate!:)

    Min far står vel som det aller mest sentrale mennesket i livet mitt med sin visdom og godhet. Han er min aller beste venn.<3

    Jeg har skrevet flere innlegg om "virkelighet", mine tanker rundt MIN virkelighet, og andre ting, men opplever ofte at det blir "for hardt" til å kunne publiseres. For privat mye av det kanskje, jeg vet ikke.

    :)

    ReplyDelete

Use your mouth on me, my biting is moderate and quite enjoyable. I promise.